Ucraïna i Rússia són, de nou, el focus d’atenció europeu

By in Sin categoría on 24 abril, 2014

La segona quinzena analitzada no varia massa de la que vaig presentar fa dues setmanes. En aquesta ocasió, hi ha hagut 96 articles en portada en què la Unió Europea o un país membre ha estat el centre de la notícia, cinc menys que en la primera anàlisi (101). Tot i així, el principal focus ha tornat a ser el mateix: les tensions entre Ucraïna i Rússia; ergo, les tensions entre la Unió Europea-Estats Units i la potència capitanejada per Putin. És curiós, però, el fet que en la primera setmana (del 31 de març al 6 d’abril) tan sols van aparèixer tres notícies sobre aquesta relació convulsa, les quals van compartir portada en el mateix diari, el francès “Le Monde”. En la setmana següent (del 7 al 13 d’abril), però, tot va canviar i la xifra va ascendir fins als 24 articles. De fet, totes les capçaleres analitzades van treure, almenys, una notícia sobre Ucraïna, exceptuant l’anglesa “The Times”. Destaca la cobertura d’“El País” ja que hi va dedicar set articles. Això, però, no vol dir que tots els dies sortís en portada, sinó que en alguna ocasió no va aparèixer i en altres n’hi va dedicar dues peces. “Le Monde” és el següent periòdic a informar de la polèmica amb un total de quatre articles, seguit del “The Guardian” i de l’“Ara” amb tres.

El segon focus d’atenció europeu de la quinzena van ser les eleccions municipals a França i, de retruc, les seves conseqüències. Sumant totes les capçaleres, es van publicar 24 notícies en portada i, contràriament amb el que va passar amb el cas d’Ucraïna, el gruix d’elles (23 de 24) van ser publicades en la primera setmana. En aquesta ocasió, sobresurt la importància que li va donar “La Vanguardia” i l’“Ara” amb un total de quatre articles, i “El País”, el “The Times” i “La Corriera de la Serra” amb tres. En la segona setmana només la capçalera del grup PRISA va tornar a donar importància a l’assumpte francès.

Finalment, el tercer gran tema va ser l’economia, acaparant fins a 20 articles diferents. En aquesta ocasió, el repartiment entre les dues setmanes va ser més homogeni. Malgrat això, no totes les capçaleres van creure oportú informar de la situació econòmica, ja que la britànica “The Guardian” no ho va destacar en cap portada. Per contra, “El País” va publicar set notícies diferents, cinc de les quals es van difondre en els primers set dies.

Altres temàtiques van ser les eleccions del pròxim mes a nivell continental i cal ressaltar que “La Corriera de la Serra” va publicar una primera enquesta sobre la votació a Itàlia. Una altra notícia destacada va ser la victòria de la dreta en els comicis a Hongria.

Quin diari ha donat més cobertura a nivell europeu?

Si fa dues setmanes era la capçalera italiana la que va sobresortir, en aquesta ocasió ha estat “El País” qui ha publicat més articles en portada; un total de 23, xifra que representa un 24% del total. Seguidament trobem a “Le Monde” amb 16 i un empat a 10 entre l’“Ara” i “La Vanguardia”. Els periòdics que menys cobertura han donat aquesta passada quinzena han estat “El Periódico” i el “The Guardian”, amb sis articles cada un.

 

AUTOR DEL ARTÍCULO:

Pol Masdeu

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *